NASJONALT BÆRETREFF
NASJONALT BÆRETREFF
20150708-032A4106-Edit.jpg
 
 

Mammakroppen - Ikke bær på deg vondter

Har du noen gang kjent på vond rygg etter mye bæring? Eller kanskje til og med kjent nedpress i underlivet, eller merket at det er lettere å miste litt kontroll over blæra om du har bært mye den dagen? Mange mammaer bærer til tross for at de får plager og smerter. Hva gjør vi ikke for barna våre? Men du trenger ikke å ofre kroppen din for å kunne bære barnet ditt! Sadie Lawler fra Hypopressiv Trening Norge forteller om grunnårsakene bak ubehagene, og gir deg enkle grep og tips for hva du kan gjøre for å bære mens du fortsetter å styrke og skåne din mammakropp!

Mom body - don’t carry your way to pain!

Have you ever had a sore back after baby wearing? Or maybe even felt pressure in your pelvis, or felt that you could easily loose control of your bladder after a day of carrying? Many moms babywear even though it may cause pain or discomfort. What we won’t do for our babies! But you don’t have to sacrifice your body to carry your baby. Sadie Lawler from Hypopressiv Trening Norge reveals the root causes to these common issues, and give you simple solutions and tips to what you can to babywear while still strengthening and protecting your mom body! 

LØRDAG 13:00 - 13:50
Lecture/ Forelesning: Mammakroppen - Ikke bær på deg vondter
Sadie Lawler
Norsk/ Norwegian
Rom 1

 
Sadie copy.jpg

Sadie Lawler

Sadie driver Hypopressiv Trening Norge. Hypopressiv trening er en treningsform som gjør underverker for mammakroppen, og er bl.a. fantastisk effektiv mot inkontinens, ryggsmerter, diastase (delte magemuskler) og underlivsprolaps. Sadie har selv et bærebarn på 2år som hun bar mens hun slet med alvorlig underlivsprolaps og diastase, og hjelper nå kvinner i alle aldre til å trene seg friske og sterke fra plager de ofte har fått høre de "bare må leve med”. Hun er lidenskapelig opptatt av kvinnehelse og vil hjelpe alle mammaer til å føle seg sterke, trygge og frie i kroppen sin. 

Sadie Lawler runs Hypopressiv Trening Norge. Hypopressive exercise is fantastic for rehabilitating postpartum, and is extremely effective in relieving incontinence, back pain, diastasis recti and pelvic organ prolapse. Sadie has carried her own child, now 2, while she was dealing with severe pelvic organ prolapses and diastasis, and now helps women of all ages get healthy and strong and recover from issues they’ve often been told they “just had to live with”. She is passionate about women’s health and wants to help all mammas feel strong, confident and free in their bodies.